REVIEW LG C4 OLED - opțiunea mea pentru 2024!? (2024)

Seria C de la LG nu este una necunoscută gamerilor și pasionaților de filme deoarece în trecut modelele anterioare erau recomandate pentru imagine, timp de răspuns sau rată de refresh. Lucrurile nu se schimbă anul acesta cu modelul C4 2024, ci mai mult televizorul are o rată de refresh mai mare, o procesare mai bună a imaginii și o luminozitate mai ridicată. Însă hai să începem cu designul și cu conectivitatea.

Modelul pe care l-am primit la test este cel cu diagonala de 55 de inci, adică destul de mare pentru multe sufragerii sau dormitoare din România. Eu personal, la mine în sufragerie, mi-aș lua un model de 65 de inci pentru că dă mai mult impresia de cinema la tine acasă. Altfel, televizorul este foarte subțire, dacă nu iei în considerare spatele grăsan unde sunt puse toate porturile. TV-ul este minimalist cu un stand simplu pe mijloc care-și face treaba. Marginile negre sunt înguste, ca un deget mic de la mână. Toată conectica este pe partea stângă și acolo regăsești trei porturi USB, patru porturi HDMI 2.1 cu suport eARC, are conexiune pentru antenă, ieșire audio digitală și port ethernet pentru conexiune fixă pentru internet. Deci ai tot ce ai putea avea nevoie la un televizor.

REVIEW LG C4 OLED - opțiunea mea pentru 2024!? (1)

Bineînțeles, televizorul este însoțit de telecomanda Magic Remote care-ți permite să o folosești a pe un fel de mouse. Dacă nu ai mai folosit o astfel de telecomandă o să-ți ia puțin să te obișnuiești, însă apoi un mod favorit de control și navigare. De asem*nea, îmi place că este foarte ergonomică și stă bine în mână. Totuși, în același timp, pare ușor învechită în comparație cu telecomenzile mici și ce se pot reîncărca de la Samsung sau Sony.

Telecomanda are butoane dedicate pentru aplicațiile Netflix, Prime Video, Disney Plus, Rakutenși LG Channels și există, de asem*nea, unul pentru a activa Alexa. Un buton amplasat central oferă acces la microfonul încorporat pentru comenzi vocale atunci când este apăsat, iar televizorul acceptă, de asem*nea, controlul vocal hands-free.

Apple Intelligence - cum vei putea folosi AI-ul pe iPhone, Mac sau iPad

Software

Setupul se face rapid și simplu și apoi te întâmpină noua interfață WebOS. webOS 24 de la LG este utilizată pentru streaming și navigare în emisiuni și filme pe televizor și există suport pentru jocuri în cloud. Dacă ai cont GeForce NOW doar îți conectezi un controller la TV apoi te joci direct și simplu jocuri de pe Steam, Epic Games Store și așa mai departe. Merge bine în locuri unde ai automatic sign-in, altfel trebuie să conectezi și o tastatură la TV pentru a putea scrie username-ul și parola.

REVIEW LG C4 OLED - opțiunea mea pentru 2024!? (3)

Toate aplicațiile suspecte obișnuite sunt disponibile și există o versiune nouă și mai rafinată a layout-ului Quick Cards de la LG, cu opțiuni pentru Jocuri, Muzică, Home Hub, Sport și Home Office. Quick Cards acționează ca un hub pentru aplicațiile pe care le folosiți. De exemplu, în secțiunea de music ai YouTube, Tidal, Spotify și așa mai departe. Poți pune și un Always on Display cu artă sau care doar să arate ceasul în timp ce asculți muzică.

O altă categorie interesantă este cea de muncă unde poți să te conectezi la aplicații uzuale precum Google Chrome, Docs și așa mai departe. E cool dacă ai nevoie de un spațiu de lucru mai mare.

Există și secțiunea Home Hub cavă permite să conectați dispozitive compatibile cu Matter, care pot fi controlate direct de pe televizor. Deci dacă ai lucruri smart prin casă le poți vedea aici și le poți controla foarte simplu.

Alina Moroianu (Feydom) - De la arhitectură la antreprenoriat cu mobilă modulară

În experiența mea de testare, software-ul este foarte rapid, plăcut de utilizat, destul de intuitiv și pe măsură ce-l folosești mai mult se adaptează la obiceiurile tale cu sugestii și așa mai departe. Noile televizoare OLED de la LG primesc noul software și cinci ani de actualizări.

De asem*nea, are AirPlay și Chromecast built in, ceea ce înseamnă că poți să le arăți prietenilor toate clipurile din vacanță direct pe televizor foarte simplu sau poți trimți clipul de pe YouTube pe care-l urmăreai pe telefon în bucătărie direct pe TV în sufragerie foarte simplu.

O altă chestie mișto este multiview adică îți împarte ecranul în două și poți urmări conținut simultan de pe mai multe platforme. Ai putea să vezi ce e pe un canal TV și să urmărești un video YouTube. Sau poți să pui imaginea picture in picture și să te uiți la un walktrough pe YT în timp ce te joci. Not bad.

Imagine & Gaming

REVIEW LG C4 OLED - opțiunea mea pentru 2024!? (5)

Dar acum să trecem la felul principal - imaginea și gamingul pe acest TV. Televizoarele OLED sunt de ceva timp pe piață și ușor-ușor intră în mainstream deoarece prețul mai scade, iar dezavantajele precum luminozitatea scăzută sau burn-inul sunt îmbunătățite sau eliminate în cazul burn-inului.

LG C4 OLED este suficient de luminos să fie folosit într-o încăpere cu multă lumină și eu l-am avut în sufragerie unde încă nu am draperii puse deoarece încă nu am finalizat mutarea. Dar chiar și așa nu am avut nicio problemă să urmăresc filme și seriale pe timpul zilei sau în lumină puternică. Da, probabil televizoarele Mini-LED sunt în continuare mai potrivite pentru urmărirea conținutul pe timpul zilei, însă nici OLED nu este cu mult în urmă și pentru mine a fost perfect valabil să mă uit la TV cu soare puternic afară.

Deja TV-urile OLED din 2024 depășesc 1000 de niți luminozitate atunci când urmărești conținut HDR, iar e același scenariu. Deci luminozitatea nu mai este o problemă. Pentru burn-in sau implementat multe tehnologii care să prevină acest efect și am văzut teste făcute de alții în care au apărut aceste efecte doar când erau folosite non stop și p*rnite pe același canal tot timpul. Într-un scenariu normal de utilizare nu cred că o să fie o problemă.

Altfel pentru că vorbim despre un televizor OLED avem un contrast super ridicat cu negru profund și fără blooming în cazul subtitrărilor sau logo-urilor și așa mai departe. De-a lungul celor două săptămâni de utilizare am urmărit conținut divers de la filme blockbuster în HDR, la seriale SDR, canale TV, meciuri de fotbal și gaming pe PS5. Am trecut prin toate scenariile de utilizare și nu am găsit un moment în care să fiu dezamăgit de imagine. Am trecut prin diferitele moduri de calibrare oferite de LG, iar filmmaker mode a stat 80% din timp deoarece aceea imagine arată cea mai bine pentru mine: culori sunt precise și puternice, fără a fi prea suprasaturate, contrastul e mare, dar păstrând detalii în zonele întunecoase, iar HDR-ul este fantastic, indiferent că e vorba de un film sau de un joc pe PS5.

De asem*nea, dacă nu-ți place niciun mod anume, poți să-ți faci propriul profil de imagine folosind AI și alegând imaginea care-ți place ție cel mai mult din mai multe variante. Deloc surprinzător, că la final profilul setat de mine astfel a fost unul natural, fără prea mult sharpness sau cu culori prea vibrante.

M-am uitat pe Netflix la documentarul Life on our Planet unde vezi scene la microscop și culori puternice, dar și Ripley, serial filmat complet alb negru. În ambele scenarii C4 s-a descurcat minunat.

C4 a făcut o treabă excelentă în ceea ce privește punerea în valoare a detaliilor din scenele de umbrite ale lui Ripley, iar gama largă de tonuri subtile de gri din aproape fiecare cadru a fost redată cu bogăție. De aceleași detalii am fost uimit și în Dune partea a doua, cum ar fi granuelele strălucitoare de nisip, iar atunci când ochii lui Lady Jessica devin albaștri am văzut culoarea albastră foarte vie. Și exemplele pot continua.

M-am uitat și la câteva meciuri de fotbal și am urmărit puțin și emisiunile de pe canalele TV. Pentru sport mi se pare un TV bun, nu am observat probleme, iar smoothing-ul este bine venit aici, nu ca în filme unde opresc opțiunea, deoarece pare să facă lucrurile mai reale. Aici acel efect de soap opera nu e atât de evident. Am folosit modul presetat sport și culorile sunt foarte saturate. Un pic cam mult pentru mine, iar modul standard mi se pare potrivit pentru urmărit emisiuni TV. Apropo de asta, trebuie să menționezi că acest TV este neiertător cu astfel de conținut. Canalele non-HD arată foarte prost pe televizor, nu au detalii, sunt foarte blurry și îmi vine imediat să schimb să caut un canal HD. Astea arată ceva mai bine. Deci nu l-aș lua pentru a urmări canalele noastre românești. Acum să vorbim despre gaming.

LG C4 este excelent pentru jocuri. Cele patru porturi HDMI 2.1 acceptă transmisia 4K la 120Hz, împreună cu Nvidia G-Sync, AMD FreeSync. Televizoarele OLED 2024 de la LG, inclusiv C4, sunt, de asem*nea, primele televizoare cu certificare 144Hz-certificate pentru jocuri pe PC, certificarea fiind realizată de Nvidia.

Televizorul poate trece automat în modul Game Optimizer atunci când este conectată o consolă. Atunci când este activ, poți vedea opțiuni pentru a face ajustări rapide ale genului de joc ce modifică ușor imaginea și ale altor setări legate de jocuri. L-am folosit în diferite jocuri de PS5 și imaginea e foarte bună în HDR, indiferent că e un joc simplu din punct de vedere vizual precum Top Spin 2K25 sau ceva cu mai multe elemente vizuale precum Stellar Blade. Experiența de joc este foarte smooth, indiferent că am ales modul de prioritizare grafică sau framerate. Are VRR, G-Sync și FreeSync, iar gameplay-ul e super smooth.

Înainte să închei să menționez și sunetul. Televizorul are două difuzoare încorporate cu o putere de 40 de wați. Există suport pentru Dolby Atmos și DTS:X , precum și un sistem de sunet AI Sound Pro. Sună ok, e utilizabil, însă eu l-am folosit majoritatea timpului conectat la un soundbar deoarece oricum așa ar fi modul ideal de utilizare.

Concluzie

LG C4 2024 de 55 de inci costă în acest moment 8500 de lei. Nu este un televizor ieftin

Pe scurt, dacă ești cinefil atunci LG C4 2024 este o alegere evidentă deoarece are o calitate a imagini impecabilă, iar filmele și serialele vor arăta excelent. La fel, dacă ești gamer este una dintre cele mai bune alegeri pe care le poți face. Mie mi-a plăcut și la fotbal, iar imaginea este foarte smooth și plină de culoare, dar aici recunosc că nu mă pricep foarte bine.

Dacă te gândeai să-l cumperi sau dacă te-ai convins în urma acestui material, felicitări! Vei avea parte de o experiență de calitate, însă ai șansa să primești și până la 2000 de lei înapoi, în funcție. Cum știi dacă primești banii înapoi? Intri pe acest link și cauți un model și vezi câți bani primești înapoi. Pe acesta poți primi 500 de lei, dacă te afli printre primii 200 de cumpărători ai acelui model. Deci dacă ai noroc ai putea să cumperi acest model cu 8000 de lei, nu cu 8500 cât este acum.

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Dean Jakubowski Ret

Last Updated:

Views: 5590

Rating: 5 / 5 (70 voted)

Reviews: 93% of readers found this page helpful

Author information

Name: Dean Jakubowski Ret

Birthday: 1996-05-10

Address: Apt. 425 4346 Santiago Islands, Shariside, AK 38830-1874

Phone: +96313309894162

Job: Legacy Sales Designer

Hobby: Baseball, Wood carving, Candle making, Jigsaw puzzles, Lacemaking, Parkour, Drawing

Introduction: My name is Dean Jakubowski Ret, I am a enthusiastic, friendly, homely, handsome, zealous, brainy, elegant person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.